Live it Right

Life is about making Something out of Nothing at all. If you're able to do that, you're able to do Everything.

Painted Life

Life is like a flower, painted to perfection, yet at the end it wilts, fragile as it is, only the stem left unbroken.

Fallen Leaves

Like the autumn leaves, we fall at times, only to find ourselves blown away by the wind, and thus we reach yet another place.

Prev Next

样|子

人,总是喜欢以貌取人,总是喜欢看美丽的人,事,物。
却往往看不见一个人真正的本心在哪里?

我知道,自己也是那个总是看样子的人,
我对人,很多时候也被他们的外表而影响了自己的态度,很可耻吧?
这里,我想说,我发觉了,
真正值得交的朋友,不是漂亮有钱的,
而是再不好看,再不有钱也会讲义气的,
我的身边,真的有那种朋友,
反而好看,学业好,家里有钱的,
原来,本质一点都不搭他的外表,
听了,我觉得自己太单纯了,
总是相信人人都好,
好看的人更好,
这道理太无知了,
越是好看的人,越是不好,也不是说每一个啦,
至少有一两个正是那样。

撞了人,
还直接跑掉,
也不做什么,
听了,我真的,
看不起他。

原来,
这种人,
真的不能当朋友,
因为就算他对你做错了,
他应该,也不会怎样,
良心发现,过意不去,
那些都是个人不好受,
而不是因为弄到对方不好受,
He never will be sorry he hurt you, he'll only ever be sorry he did something bad. 
明白当中的差别吗?
这种人,只会为自己着想,要得到谅解,也是为了自己,而不是为了对方。

2 Responses so far.

  1. sometime i also feel that i like >>> 以貌取人 , sad, i am bad guy... T.T

    the below you means, i seems to have some friend like that also.. feeling like actually it seems like it was common nowadays...

  2. Sicreci says:

    +I don't like being common.
    +I don't try to stand out, I juz dun try hard to fit it.
    +Perception can be altered.