Live it Right

Life is about making Something out of Nothing at all. If you're able to do that, you're able to do Everything.

Painted Life

Life is like a flower, painted to perfection, yet at the end it wilts, fragile as it is, only the stem left unbroken.

Fallen Leaves

Like the autumn leaves, we fall at times, only to find ourselves blown away by the wind, and thus we reach yet another place.

Prev Next

世界|末日?

突然有感想,一直想写华文,
最近少了英文的感想,
不懂是因为少说英文,
还是华语比较容易表达我想说的。

话说2012会世界末日,
但在那之前,
想谈谈别的事,
有谁不害怕死亡?
人一出生就注定有天会离去,
为什么我们还要这么拼?
这么努力的追求梦想?
这么积极的达成愿望?
When each of us knows that 一切总有一天都会化成灰?

问问自己,现在的我为了什么而活?
为了我内心的一个小火,
点燃我的人生,
既然还没化成灰,
就让我好好享受,
在这世界里的日子。
我爱我的家人,
我爱他,
我爱我的姐妹,
我爱我的朋友,
在这么冲满爱的世界,
就算有天化成灰,
也无怨无悔吧?

每一个人追求着不一样的东西,
只希望,
最终还是快乐的。

*我又说废话了?xP

+珊珊+

2 Responses so far.

  1. Rachael.C says:

    即使 2012 会世界末日, 我们都要快快乐乐地活下去。
    假如你有看那部电影,它真真的含义并不是世界末 日,而是我们的人性。

    我个人觉得很多人都在己人忧天。 最重要的是今 天不是明天。珍惜今天和在你身边的人 :)