Live it Right

Life is about making Something out of Nothing at all. If you're able to do that, you're able to do Everything.

Painted Life

Life is like a flower, painted to perfection, yet at the end it wilts, fragile as it is, only the stem left unbroken.

Fallen Leaves

Like the autumn leaves, we fall at times, only to find ourselves blown away by the wind, and thus we reach yet another place.

Prev Next

虚荣心

所谓的虚荣心,是没有办法被满足的。
我总是在想,
妈妈用的,是三十块的包包,
自己却愿意花钱买三百块的包包,
有些还肯花个三千快包包,
是因为我没钱?
我现在才这么想?
可是我希望就算我有钱,
我还会这么想,
也许坚持自己的原则有点固执。

可是“贪”是不好的一个性质,
有办法不贪,那是完美无瑕,
可是我并不是佛,
我也会贪,
但是贪到来,
也要有限制,
别人的事我控制不到,
自己的事我能控制,
我的原则其实很简单,
就是不花我没有的钱。

如果我拿我赚的钱跟我花的钱相对比,
如果我一个月赚两千,我还会买两百块的包包,
如果我一个月赚二十千,我才会买两千块的包包。
不能赚多少就花多少,
爸妈从小就叫我们要简约,
我们不是什么有钱人家,
虚荣心这种东西,
我觉得还是不要太沉迷。

*洗脑当中。。。

珊,上。

2 Responses so far.

  1. Yvonne says:

    yoyoyo~ what's up??

  2. good to have this kind of attitude.